sâmbătă, 23 iulie 2016

Consum motor Renault Captur 0,9 TCe

Toata lumea discuta despre consumul de carburant. Cat consuma domne' Capturul asta cu motor asa mic de 1 Litru?
Pentru oricare dintre noi consumul este important, dar ca sa faci din asta o obsesie, nu mi se pare normal... Personal, consider ca sunt aspecte mult mai importante de functionare, de siguranta a unei masini, decat obsesia privind consumul. Vorba reclamei ... '' da halatu... cat e halatu'?!!?? ''

Consumul afisat de computerul de bord obtinut in concediu in afara tarii: 6%

Conditii de drum:

  • plecare din Romania, prin Bulgaria, Serbia si Muntenegru si retur, in total 1500 Km;
  • sarcina aproximativa 450 Km (4 persoane adulte si bagaje);
  • aerul conditionat pornit la discretie;
  • 50% din drum extrem de virajat in special in Muntenegru am folosit preponderent treptele a III-a si a IV-a;
  • functia ECO dezactivata pentru a avea demaraj la depasiri, urcat pe serpentine, etc;
  • motorul depasise 4000 Km, deci consideram rodajul ca era facut.

Evident ca in oras consumul creste cu aproximativ 2 procente si ajunge undeva la 8%, dar depinde foarte mult de sofer, de sarcina, si de conditiile de trafic.

Ce imi place la acest motor:
  1. Faptul ca poti opta pentru activarea / dezactivarea functiei ECO - cartea tehnica recomanda sa se mearga cu ECO activat, dar la exterior eu prefer sa il anulez si sa dau motorului putere maxima;
  2. Nu trepideaza, este silentios, consumul mi se pare foarte ok - desi, in realitate este mai ridicat decat se precizeaza in specificatiile tehnice date de Renault. Trebuie sa conduci ca un bosorog ca sa poti obtine cifre apropiate de cele indicate de producator. De exemplu sa schimbi din treapta a III-a intr-a IV-a la doar 2200 rotatii/min, mie mi se pare absurd (asa recomanda indicatorul diin bord pentru consum redus de carburant );
  3. Atunci cand cobori pe serpentine si lasi motorul intr-una din trepte ( a IV-a sau a V-a ) consumul instantaneu este ZERO daca nu accelerezi si esti cu piciorul pe frana. De-asta probabil si consumul scazut: atunci cand urci, ai consum instantaneu de 12-13% sau chiar mai mult, dar la coborare fiind un consum practic zero, faci o medie si iti rezulta un excelent 6% consum. Atentie, la ralanti, cu schimbatorul in punctul mort, are consum mai mare!
  4. Atunci cand cupleaza aerul conditionat, nici macar nu se simte sarcina suplimentara pusa in seama motorului. Turatia motorului nu oscileaza, ramane constanta. Nu simti nevoia niciodata sa opresti AC-ul ca sa aiba mai multa putere motorul. Astea sunt vremuri de mult apuse...
  5. Nu consuma ulei. Eu nu am completat un gram in cei 6000 Km parcursi. Am pus in schimb apa/antigel in vasul de expansiune, pentru ca nivelul scazuse putin ( probabil apa care ajunge la 90 grade se mai evapora ).
Si cateva fotografii:

 






Un comentariu:

  1. Motorul are un cuplu bun la tutatii joase. De exemplu la mersul cu spatele nu pun piciorul pe acceleratie. Cu ambreiajul patinat si mers usor motorul nici macar nu trepideaza. La fel si la plecare in treapta I-a. Motorul 0,9 TCe de la Renault are un cuplu excelent la turatii mici.

    RăspundețiȘtergere

Comportament Renault Captur pe autostrada

A venit vremea concediilor si am plecat cu Capturul la Marea Neagra, la Costinesti, impreuna cu familia - doi adulti si doi copii plus bagaj...