marți, 11 iulie 2017

Aer Conditionat "eco" Renault Captur

Am sa incep asa cu un mic rezumat despre tot ce inseamna pentru consumatorul final, pentru noi, ca masinile pe care le conducem sa fie cat mai ecologice...Toata lumea vorbeste de "masini care polueaza putin" despre "energie regenerabila" sau despre "masini electrice".
Ce legatura are asta cu AC-ul masinii pe care o detin? Pai are!

Daca mergi cu masina la drumuri lungi in afara localitatii, AC-ul de la Renault-ul Captur pot spune ca face fata foarte bine, temperatura din habitaclu fiind bine racorita de acesta.
Problema mare este in oras, cand lasi masina scoasa din viteza in trafic. In decurs de cateva secunde se simte un aer imputit in masina, ca atunci cand ai oprit functia de aer conditionat dar ventilatorul continua sa mearga si introduce in habitaclu acest aer deranjant, un fel de condens, care rezulta in urma diferentei mari de temperaturi dupa ce freonul nu mai circula prin instalatia de climatizare.
Revenind la ideea de "eco"...eu inteleg consum redus de carburant, poluare scazuta, dar ce facem? Sacrificam confortul pasagerilor din masina cand circulam prin oras, cu acest aer imputit, doar pentru cateva "grame de benzina"? Puteau cei de la Renault sa zica: bine, doar atunci cand ai apasat butonul ECO (cel de langa schimbatorul de viteze) aerul conditionat sa se dezactiveze cand masina este scoasa din viteza, pentru o economie mai mare de benzina. Dar atunci cand nu este actionat butonul ECO, lasa clientul sa se bucure de tot confortul...poate vrea sa impresioneze o domnisoara ... mai stiu eu?!
Acelasi lucru este valabil pentru tot ce este "eco" pe pamantul asta: costurile sunt mari pentru cel care vrea sa fie "eco". Vrei o masina electrica? Preturi de la 30.000 de euro in sus!
Vrei sa faci energie regenerabila cu panouri fotovoltaice (oglinzile acelea care produc curent electric)? Pretul de achizitie este atat de mare, incat investitia se amortizeaza foarte tarziu (7-8 ani de zile). Este posibil ca "jucaria eco" pe care ai cumparat-o sa se defecteze inainte sa-ti fi recuperat banii. Deci suntem sau nu "eco" pana la urma?
Ca sa nu mai vorbim de bateriile / acumulatori extrem de costisitoare atat in cazul masinilor electrice, cat si in cazul "oglinzilor" care fac curent - el este stocat in acumulatori de c.c, si apoi transformat in c.a.
CONCLUZII:
- pentru cateva grame de benzina economisite, Renault Captur ofera un aer conditionat de proasta calitate atunci cand se circula in interiorul orasului (aerul imputit de care vorbeam mai sus);
- "ecologia" in general este costisitoare, toate riscurile, cheltuielile si amortizarea greoaie a investitiei cad in seama celui care vrea sa fie "eco".
- produsele ecologice sunt o fitza, pe care si-o pot permite vedete si persoane publice ca sa dea exemplu, nu sunt pentru oameni de rand cu venituri de cateva sute de euro pe luna.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comportament Renault Captur pe autostrada

A venit vremea concediilor si am plecat cu Capturul la Marea Neagra, la Costinesti, impreuna cu familia - doi adulti si doi copii plus bagaj...